Thursday, March 10, 2011

Seiring berlalunya waktu keadaan turut berubah. Hakikat yang satu ini memang tidak dapat di sangkalkan lagi. Kita mungkin di anggap berubah atau orang yang di sekeliling kita sudah tidak seperti dulu. Perubahan kekadang mengikut keadaan, tempat atau orang yang kita gauli. Perubahan pada diri kita selalunya lebih kepada untuk mencapai sesuatu matlamat atau lebih kepada untuk kegembiraan diri sendiri.

Dalam keadaan termanggu menengok rerakan riuh bercerita tentang sikap masing2 dan orang2 yang mereka kenali aku jadi teringat akan diriku sendiri. Memikirkan tentang banyak perubahan yang telah aku "lalui" kebelakangan ini membuat aku rasa terbelenggu dengan kerimasan. Aku tidak kisahlah kalau ada orang yang mengatakan aku sudah berubah sekarang tetapi aku pasti perubahan diriku lebih kepada mengikut rentak orang2 yang aku dampingi.

Dalam banyak2 pendapat yang sedang aku teliti ternampak satu pendapat yang suatu waktu dulu aku pernah "mengandaikannya" (kata seseorang terhadapku). Kata Joey (bukan nama sebenar)"slalunya orang buat baik dengan kita adalah atas dasar keperluan sesuatu..jarang orang yang buat baik tidak ada mahunya" Bila merenung kata2 ini terfikir aku sejenak tentang perjalanan hidupku sejak 3 4 tahun kebelakangan ini...adakah aku di dampingi di sukai di cari di puji malah di sayangi sebab aku dapat memberi satu khidmat yang tertentu? teringat kata-kata seorang "kakak".. "Cella..tanpa sedar kau telah di pergunakan untuk dot dot dot..sebab tanpa kau mungkin keadaan dot dot dot tidak akan berkembang". Memikirkan ni semua "sekarang" membuatkan aku mengakui kebenarannya cam kata peribahasa "bagai kain buruk..bila perlu di cari di tatang bagai minyak yang penuh, bila tidak berguna lagi di campak ketepi"

Waktu dan keadaan mengajar kita menjadi lebih matang dan dewasa. Haruskah aku memikirkan bahawa aku "tidak diperlukan lagi?" Jasmin temanku ada berkata di suatu petang di bulan yang lalu "andaikata sampai satu saat kite di beri pilihan maka pilihlah yang sesuai dan tepat kerana keputusan kita dalam memilih bakal menentukan samada kita akan rasa bahagia atau menderita".

Kekadang tanpa berfikiran panjang kita membuat keputusan yang kita sendiri belum nampak jalannya menuju kemana. Waktu itu kita fikir kita dapat melaluinya apatah lagi dengan sokongan dan perhatian tetapi bila sampai satu waktu fikiran kita telah dapat melihat "kebenarannya" adakah sudah terlambah untuk kita berpatah balik?..biarlah waktu merawat segalanya kerana lambat laun semuanya akan jelas dan semakin jelas sehingga apabila dalam keadaan menutup mata pun kita masih akan nampak apa sebenarnya yang berlaku. Usikan seorang teman dj yang suatu waktu dulu pernah "rapat" denganku membuat aku tersenyum.."don't worry Cella..biar dunia terbalik tapi percayalah masih ada yang sayang padamu.." huhu...terkesima memabaca kenyataan itu namun kebenarannya tetap ada itulah satu keistimewaan yang terdapat pada seorang yang bernickkan MarCella masih ramai yang menyayangi cuma yang perlu dilakukan ialah "buka pintu hati seluasnya" lihat kedepan..ramaikan kekawan insyaAllah pasti ada ruang untuk "bernafas kembali" lagipun ada yang mencabar "semoga mendapat seorang yang dapat dot dot dot" apalagi bertambah berkobar untuk menyahut cabaran..rasanya bab tu tak perlu mencari sebab ramai yang menunggu cewahhhhhhhh hahahahaha...!!!

Apa2pun tak ingin aku toleh kebelakang kalau hanya di temani airmata lebih baik maju kedepan lebih ramai yang "sayang padaku" insyaAllah..amin..amin..amin..

Ada Aku Kisah Dengan Yang Bergelar "KAU"...OHHH TIDAKKKKKKKKKK LAGIII...!!!

Peringatan Penting:
kepada sesiapa yang membaca apa yang tertulis di blog ini tidak perlu merasa emosional sebab ini adalah luahan hati saya dan yang pasti tidak ada kena mengena dengan anda so kalau nak baca blog atau apa2 saja bacalah dengan cara yang profesional occay sayang!

0 Comments:

Post a Comment