Sunday, March 20, 2011

I Am Number Four



Minggu lepas sempat menonton cite I Am Number Four. Teruja nak tengok sebab ramai yang kata citenyer best tak memboringkan sarat juga dengan adengan fight hehe. Aku teruja nak tengok sebab dapat tahu sedikit sinopsis cite nyer mengenai kehadiran alien atau makhluk asing yang berjuang untuk hidup di muka bumi

***************

Genre : Science Fiction/Fantasy, Action, Adaptation
Produser : Michael Bay, Steven Spielberg, Chris Bender, J.C. Spink, David Valdes
Director : D.J. Caruso
Cast : Alex Pettyfer,Timothy Olyphant,Dianna Agron,Kevin Durand,Teresa Palmer, Callan McAuliffe

Sinopsis :
I Am Number Four berkisah tentang 9 alien remaja yang melarikan diri di saat planet mereka, Lorien dihancurkan oleh spesies lain saingan mereka. Salah satu alien tersebut bernama Number Four yang telah bersembunyi di bumi dan menyamar sebagai remaja dan menuntut di SMU, Paradise, Ohio.

Alien nombor satu, dua, dan tiga telah di musnahkan. Kini giliran nombor empat iaitu John Smith (Alex Pettyfer). Ia harus bersembunyi dari mereka yang sudah menghancur nyawa kawan2nya. Namun di saat John menemukan cinta dan kekuatan dirinya ia merasa tidak gentar untuk bertarung dengan musuh2nya..baginya dia harus melawan dan dia tidak ingin lagi hidup sebagai pelarian dan sekiranya di takdirkan tewas dia sudah bersiap sedia.


0 Comments:

Post a Comment