Friday, January 6, 2012

RAPUH TANPA DIA

Baru selesai membaca novel ni. Cite menarik tak membosankan. Suka duka kehidupan orang yang bergelar artist. Disebalik kemahsyuran dan kehebatan peranan dalam bidang yang mereka ceburi kehidupan mereka juga tidak terlepas dari berbagai dugaan dan rintangan.

Sinopsis
--------
Dia adalah wanita… wanita yang ada segalanya. Sempurna dengan kecantikan. Serba lengkap dengan kebahagiaan. Apa lagi yang dipintanya? Pasti dia bersyukur dengan anugerah ini. Itulah takdir insan bernama Lizelia Kamal. Artis yang menjadi pujaan peminat, wanita yang menjadi buruan lelaki. Ke mana saja dia pergi, apa saja dia lakukan, semua mata memandang, semua ingin sepertinya. Dia bangga… dengan dengan semua itu. Rasa dirinya benar-benar dihargai, namun…

Lelaki… Ya, dia lelaki yang serba sederhana. Mata yang melihatnya pasti memandangnya sempurna. Tapi tiada siapa tahu segenap jiwanya yang beku, yang dingin, yang kosong. Hanya dia dan Dia saja mengerti apa makna semua ini. Dia adalah Kairi… yang punya nama di persada hiburan, punya tempat di hati peminat. Tetapi…

Kuasa Tuhan penentu segalanya, segala tersirat tiada siapa menjangka. Liz dan Kairi ditemukan dan ia merubah segala-galanya. Semuanya gara-gara Khalid yang memburu cinta Liz. Cinta yang tidak berbalas membuatkan Khalid nekad untuk melangsaikan niatnya. Dia mencari setiap kelemahan Liz sebagai jalan untuk mendapatkan gadis itu walaupun terpaksa melakukan sesuatu yang di luar dugaan. Kebetulan atau sememangnya takdir, Kairi sentiasa ada untuk menyelamatkan gadis itu. Sehinggakan dia jatuh cinta kepada Liz, walaupun dalam diam memang sudah lama perasaan itu wujud di jiwanya.

Bagi Liz, kebahagiannya hilang sekelip mata gara-gara permainan Khalid. Tanpa diduga, Liz membuat perjanjian dengan Kairi semata-mata mahu mengelakkan Khalid daripada terus-menerus memburunya. Cinta kontrak? Ya, dia mesti melakukan cinta tanpa rasa ini. 

0 Comments:

Post a Comment