Thursday, June 2, 2011

"bagai retak menanti belah" membawa maksud ada saja yang serba tak kena dan dalam "keadaan sekarang" apa saja tindakan untuk memulihkan keadaan seolah-olah menemui jalan buntu.


Semalam dan separuh hari ini aku cuba control perasaan dan tindakan aku supaya dapat baiki perhubungan yang baru nak "baik". Bila aku bersikap begini seolah olah dia mengambil kesempatan "TETAP" bertindak dan melakukan perkara2 yang dah pernah banyak kali dia buat dan kesemua perkara2 itu yang merupakan punca pergaduhan.

Kejadian petang tadi membuatkan aku merasa begitu bodoh entah untuk kali yang keberapa mempercayainya. Bagi aku dan manusia normal yang lain kalau dah tak dapat menunaikan kata atau janji sebaiknya perkara2 berikut perlu di lakukan dengan secepat mungkin:-

1) minta maaf
2) jelaskan kenapa tak dapat nak tunaikan kata2@janji
3) baru kemukakan persoalan yang lain

ni tidak dah ler tak menepati kata2 perkara pertama yang di lakukan nak cite yang dia dah sampai umah dan siap tanya aku dah dinner ke belum? huhhhh.... birai betul kepala aku memikirkannya, apa tak ingat ker yang dia membuat orang tertunggu-tunggu. Bila dia merasa dia telah bersalah macam biasa akan cover line dan tukar topic siap dia tanya aku selama ini aku faham tak pekerjaan dia? Apa kena mengena tak tunai kata-kata dengan pemahaman aku tentang kerja dia??? Keadaan SIKAP diri dia sendiri yang membuat orang susah nak faham dia dah lah selalu bila kita sms A dia jawab B dan kekadang tak jawab langsung terus tukar topic dan suka suki hati dia nak ghaib camtu jer. Aduhhhhhhhhhhhhhhhhhhh... luka hati aku bukan setakat dah bengkak malah dah bernanah dan sket hari lagi dah nak berulatttt layan orang camni arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...!!!!!!!!!!!!!!!!

0 Comments:

Post a Comment